יום שלישי, 19 באוגוסט 2014

צוואות וירושות

צוואה היא מסמך משפטי לכל דבר, על ידי מסמך זה מורה אדם למשפחתו כיצד לנהוג עם רכושו לאחר מותו, צוואה צריכה להיות חתומה על ידי האדם המוריש ועל ידי עורך דין משפחה. מערכת המשפט בישראל מכירה בארבעה סוגי צוואות:

צוואה בכתב יד- היא מסמך הכתוב בכתב יד, הנושא את תאריך כתיבת המסמך בידו של המצווה וחתומה על ידו בכתב ידו, לסוג זה של צוואה, אין צורך בעדים והמצווה יכול להפקידה אצל הרשם לענייני ירושות.

צוואה בפני עדים- זוהי למעשה מסמך כתוב וחתום על ידי המצווה, בנוסף עליה להיות חתומה גם על ידי שני עדים והמצווה חייב להצהיר בפני העדים כי זוהי צוואתו ותוך כדי כך חותמים העדים כי היו עדים במעמד החתימה על צוואותו.

צוואה בפני רשות- זוהי למעשה צוואה בעל פה, בפני שופט, עורך דין לענייני משפחה, נוטריון או רשם הצוואות, הצוואה חייבת להיאמר על ידי המצווה ולאחר מכן יגיעו החתימות של המורשים כי אכן זוהי הייתה צוואה.

עורך דין משפחהצוואה בעל פה- צוואה שכזו יכולה להיעשות רק על ידי חולה במצב אנוש או קריטי, במקרה שהמצווה רואה את עצמו כנמצא על סף מוות, צוואה מסוג זה תינתן מול שני עדים המבינים את שפתו של המצווה ועליהם לרשום את הצוואה בראשי פרקים הכוללים את תוכן הציווי, התאריך והנסיבות לעריכתה, במקביל חייבת להישמר אצל רשם לענייני ירושה.

צוואה היא הדרך היחידה והבטוחה לדאוג לחלוקת הרכוש לאחר פטירה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד דיני משפחה לפני קיום צוואה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה