יום רביעי, 19 בנובמבר 2014

על מיסוי בינלאומי

גובה המס לחברות ולעסקים פרטיים בארץ הוא גבוהה מאוד. העלות היקרה של פתיחת עסק וניהולו בארץ מביאה ישראלים רבים להקים את הבסיס של העסק שלהם בחוץ לארץ.

גם כאשר יש לנו עסקים בחוץ לארץ עלינו לשלם מסים על הרווחים שלהם למדינה וגם למדינה הזרה בה העסק פועל ויושב. מיסוי בין לאומי הוא מורכב מאוד והוא כולל חוקים בינלאומיים, חוקים של מדינות ריבוניות וגם את החוקים של מדינת ישראל. קל מאוד להסתבך עם תשלום על מסים בינלאומיים ולכן אם יש לנו שמרכז הפעילות שלו או כל הפעילות שלו בחוץ לארץ עלינו להתייעץ גם עם עורך דין ישראלי וגם עם עורך דין במדינה שבה העסק קיים.

על תהליך הקמת חברות בחו"ל

מיסוי בינלאומי
תהליך הקמתן של חברות עסקיות בחוץ לארץ יכול להיות מורכב מאוד. אם אנחנו לא רוצים להסתבך עם תהליך זה עלינו לוודא שמנהל העבודה או העסק שלנו בחוץ לארץ הוא איש שאנחנו יכולים לסמוך עליו בעיניים עצומות.

כעיקרון לא כדאי לנו לעשות שום פעולה עסקית בחוץ לארץ או בכלל זה כל פעולה שכוללת תשלום מסים או הפקת רווחים מבלי להתייעץ גם עם רואה חשבון איכותי וגם עם עורך דין שמתמחה בתחום של מיסוי בינלאומי.

מה הקמת עסקים בחו"ל מצריכה מישראלים מבחינת המס וניהול החברה?

למעשה כאשר אנחנו מקימים עסק בחוץ לארץ אנחנו חייבים להיות בקיאים בחוקים המקומיים של המדינה בה בחרנו להקים אותו. חשוב מאוד גם שנהיה מודעים למיסים אותם אנחנו חייבים על פי חוק לשלם גם למדינה בה העסק פועל וגם למדינה שלנו (ישראל).

מבחינת ניהול החברה ותשלום המיסים עלינו להיות בקשר מתמיד עם עורכי דין ויועצי מס וגם עם הסגל הניהולי של החברה שלנו. באופן שוטף יהיו אלו עורכי הדין שלנו, יועצי המס שלנו ומנהלי החברה שלנו (גם בארץ וגם בחוץ לארץ) אשר יהיו אחראיים באופן מעשי על ניהול העסק שלנו ועל תשלומי המיסים שלנו.

כשזה מגיע למיסוי בינלאומי אנחנו לא צריכים לקחת סיכונים מיותרים אלה לפעול לפי הספר.

האם כדאי לנו להקים חברה בחו"ל

השאלה שעלינו לשאול את עצמנו היא האם בכלל כדאי לנו להקים חברה או עסק בינלאומיים בחוץ לארץ? לאחר שלמדנו את הנושא של מיסוי בינלאומי ואת השוק הבינלאומי אנחנו יכולים לקבל החלטה מודעת ומושכלת בנוגע להקמת העסק שלנו.

מומלץ שנקים עסק במדינה זרה שאנחנו דוברים את השפה בה (כך למשל אם אנחנו לא מדברים צרפתית לא כדאי לנו להקים עסק בצרפת ואם אנחנו לא מדברים ספרדית לא כדאי לנו להקים עסק בספרד וכדומה במדינות אחרות...). הקמת עסק שהבסיס שלו נמצא בארץ אחרת שאיננה ישראל יכולה להוות סיכון או הצלחה גדולה – זה תלוי בעיקר בנו ובמעשים וההחלטות שנקבל.

לקריאה נוספת: http://www.masclopedia.co.il/articles.asp?acID=11

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה