יום רביעי, 26 בנובמבר 2014

הכול על עולם המיסים בישראל

ככל מדינה מתוקנת גם במדינת ישראל האזרחים נדרשים לשלם מיסים. האזרח הישראלי משלם מיסים שונים על הרווחים שלו. כל האזרחים משלמים מס ערך מוסף הלוא הוא המע"מ, אך רק אזרחים שמרוויחים מעל 6000 ₪ בחודש נדרשים לשלם מס על המשכורת שלהם.

דרגות המס או גובה התשלום של סכום המיסים למדינה נקבע לפי גובה המשכורת. כך אזרח שמרוויח 10,000 בחודש, ישלם פחות מיסים מאזרח אשר מרוויח 40,000 בחודש. אזרחי המדינה נדרשים לשלם מס גם על ירושות וגם על זכיות בפרסים כספיים.

על עבירות מס


מיסים
כאשר אנחנו לא מדווחים על הרווחים שלנו ולא משלמים את המיסים אנחנו למעשה מבצעים עבירות מס.

עבירות מס אלו יכולות לעלות לנו בתשלום קנסות גבוהים ואפילו בזמן מאסר בכלא. עבירות מס על אי תשלום מיסים נחשבות לעבירות של צווארון לבן. עבירות אלו חמורות מאוד והן פוגעות בחוסן הכלכלי של המדינה שלנו.

אף אחד לא אוהב לשלם מיסים אבל אם כל אזרחי המדינה לא היו משלמים אותם, אז למדינה לא היה כסף להעניק לכלל האזרחים שירותים ותשתיות חיוניים. אי תשלום מיסים או אי הוצאת קבלה או חשבונית על השירות שלנו מהווים עבירה חמורה מאוד ועלינו להימנע ממנה.

איך המדינה אוכפת עבירות מס?


דיני המיסים בארץ הם סבוכים מאוד. הגוף הממשלתי אשר אחראי על אכיפת תשלום המיסים בארץ הוא רשות המיסים.

רשות המיסים מבצעת אכיפה ברמה היומית. היא בודקת מי משלם מיסים ומי לא. עבירת מיסים נוספת שרשות המיסים אחראית על האכיפה שלה היא עבירה של הלבנת הון. רשות המיסים אוכפת גם עבירות של הלבנת הון והיא עושה זאת בעזרת המשטרה.

ביחד המשטרה, רשות המיסים והפרקליטות אוכפים בצורה חוקית את מי שמבצע עבירות מס. היחס כלפי עבירות אלו הפך להיות מחמיר יותר בשנים האחרונות ורשויות האכיפה הגבירו מאוד את האכיפה ואת העונשים נגד אנשים אשר מבצעים עבירות מס או עבירות של הלבנת הון.

למה כדאי לנו לפנות לעו"ד מומחה בתחום?

דיני מס הם דינים סבוכים מאוד. לעיתים, גם כאשר אנחנו חושבים שאנחנו משלמים את כל המיסים שלנו אנחנו יכולים לטעות בחישוב, לכן כדאי לנו לא לשלם לבד את המיסים שלנו אלא לפנות לרואה חשבון או ליועץ מיסים בשביל שהם ינהלו לנו כדין את ספרי החשבונות שלנו.

במקרה שבו לא שילמנו מיסים או שחלה טעות בתשלום המיסים שלנו כדאי לנו לפנות לעורך דין שתחום ההתמחות שלו היא דיני מס. עורך דין מומחה בדיני מיסים יוכל לסייע לנו בהגנה המשפטית שלנו אל מול תביעות המדינה בגין עבירות מס שלכאורה ביצענו. עורך דין זה יסייע לנו לטעון לחפות שלנו או להגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה