יום שני, 5 בינואר 2015

מהו הליך גילוי מרצון ומתי מבצעים אותו

מדינת ישראל מחייבת את תושביה בתשלומי מס למדינה בגין רווחים אישיים ועסקיים. כאשר אנחנו לא משלמים מיסים אנחנו למעשה עוברים על החוק.

אם מגיע יום בו אנחנו רוצים לתקן את הטעות שלנו וכן לשלם מס על רווחים שלא הצהרנו עליהם בעבר אנחנו יכולים לעשות זאת באמצעות הליך של גילוי מרצון. תהליך זה הינו תהליך בו אנחנו מצהירים בפני מס הכנסה על כל הרווחים והכספים שיש לנו, כולל אלו שלא דיווחנו עליהם בעבר ולא שילמנו עליהם מסים. מס ההכנסה מתחייב שלא להגיש נגדנו כתב אישום פלילי אלא רק לגבות מאתנו את המסים.

מתי כדאי לנו לבצע הליך גילוי מרצון?

כדאי לנו לעשות הליך של גילוי מרצון כאשר אנחנו רוצים לעשות שימוש בכספים שלא הצהרנו עליהם בארץ. תהליך גילוי זה מחייב אותנו להסתייע בעזרה של עורך דין מיסים מומחה. עורך דין אשר מתמחה בתחום המיסוי בארץ ותחום המיסוי הבינלאומי יסייע לנו לדעת מתי זה הזמן הנכון עבורנו לעבור את התהליך של גילוי הנכסים והכספים שלנו מרצון. הליך זה דורש רגישות רבה כי טיפול לא נכון שלא יכול להוביל אותנו לשבת מאחורי סורג ובריח ולכן אנחנו חייבים לקבל במהלך התהליך עזרה וליווי צמוד של עורך דין מומחה.

יתרונות ההליך

גילוי מרצון
להליך יש הרבה מאוד יתרונות. היתרון המרכזי של תהליך זה הוא שהוא יכול לאפשר לנו להתחמק מעונשים כבדים. כאשר אנחנו מעלימים מיסים אנחנו מבצעים עבירה פלילית שהסנקציות נגדה בחוק כוללות תשלום קנסות כבדים ואף מאסר בפועל או בתנאי.

כאשר אנחנו מתנדבים לשתף את רשות המיסים בדבר רווחים שלא דיווחנו עליהם אנחנו למעשה מונעים מהם להגיש נגדנו כתב אישום בגין העלמת מס. כך אנחנו יכולים להימנע מעונשים של מאסר בפועל או תנאי ולהמשיך לחיות את חיינו הרגילים.

למה כדאי לנו לעשות הליך זה?

אפשר לשאול למה בכלל כדאי לנו לבצע תהליך של גילוי מרצון? התשובה לכך היא פשוטה מאוד: במקרה שלא נבצע את התהליך ורשות המיסים תתפוס אותנו בעת ביצוע עבירה של העלמת מיסים החיים שלנו יכולים להיהרס. העבירה של אי תשלום מיסים היא עבירה חמורה מאוד. משפט בגין העלמות מס יכול להימשך שנים רבות ולשבש את אורח החיים התקין שלנו וגם לעלות לנו הרבה מאוד כסף (תשלום לעורכי הדין).

אם אנחנו רוצים לחסוך לעצמנו את הטרחה ואי הנעימות כדאי לנו להצהיר בפני רשות המיסים על כל הרווחים שיש לנו. תצהיר זה יאפשר לנו להיות בטוחים שלא נגיע לכלא ושלא נצטרך להתמודד עם הליך משפטי ארוך. הצהרה מרצון שתגלה את ההון שלנו תאפשר לנו להיות חופשיים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה