יום רביעי, 27 באוגוסט 2014

מיסוי מקרקעין

מיסוי מקרקעין – מה זה מיסוי מקרקעין?


קניית בית או דירה זה צעד גדול ומשמעותי בחיים של כל אחד ואחת מאתנו. כאשר אנחנו קונים דירה אנחנו נדרשים לשלם תשלומים רבים מלבד התשלום על הדירה עצמה. אנחנו נדרשים לשלם גם מיסים רבים במיוחד אם הדירה שקנינו היא לא הדירה הראשונה שבבעלותנו. אחד המיסים שכל אחד נדרש לשלם על דירה שהוא קונה הוא מס המקרקעין. מס המקרקעין הוא מס שמשלמים בו הקרקע עליה הדירה או הבית יושבים. זהו מס שתשלומיו מכניסים למדינה מיליוני שקלים בכל שנה. 

מיסוי מקרקעין – למה צריך להתייעץ עם עורך דין מקרקעין כאשר אנחנו קונים נכס?


לפני שאנחנו קונים דירה כדאי לנו מאוד להתייעץ עם עורך דין שתחום ההתמחות שלו הוא מקרקעין. עורך דין מקרקעין יוכל לייעץ לנו מהם הצעדים המשפטיים שעלינו לעשות כאשר אנחנו קונים דירה חדשה או דירה יד שנייה.  עורך דין זה בדרך כלל יסייע לנו לבדוק האם הדירה רשומה בטאבו על שם מי שמוכר לנו אותה והוא יסייע לנו לרשום אותה בטאבו על שמנו לאחר שנשלם ונקנה אותה. עורך דין זה יסייע לנו גם להבין מהו גובה מס המקרקעין שעלינו לשלם על הדירה שקנינו. מיסוי מקרקעין משתנה בהתאם לטיב הקרקע, המיקום שלה והביקוש שלה.

מיסוי מקרקעיןמיסוי מקרקעין – מה זה מס רכישה?


חוץ ממיסוי מקרקעין, פעמים רבות כאשר אנחנו קונים דירה אנחנו נדרשים לשלם גם מס רכישה. מס רכישה הוא מס שאנחנו משלמים על עצם כך שרכשנו את הדירה. גובה הסכום של תשלום המס על הרכישה תלוי גם הוא במספר הדירות שיש בבעלותנו ובמספר הנכסים שיש לנו (כמו למשל מכוניות, עסקים וכו'....). מיסוי זה נועד לפוצץ את בועת הנדל"ן שיש בארץ ולהרתיע משקיעים מלקנות דירה כהשקעה כלכלית לעתיד.

לסיכום, ניתן לומר שקניית דירה היא צעד שיכול להפוך את החיים שלנו לנוחים יותר. כאשר אנחנו קונים את הדירה חשוב שנשים לב לכל הפרטים והמרכיבים של העסקה. חשוב שנבדוק בעזרת עורך דין שמתמחה בנדל"ן אם אנחנו יכולים לקבל הקלות מס על הדירה שאנחנו רוכשים. עולים חדשים וחיילים משוחררים זכאים במקרים מסוימים להקלות משמעותיות בגובה מס הרכישה ומס המקרקעין על דירה שהם רוכשים. עורך הדין הוא האיש שאליו עלינו לפנות במידה ואנחנו מרגישים לא בטוחים בקנייה. הוא יעניק לנו עצות שיאפשרו לנו להפוך את הדירה שתמיד רצינו לבית החלומות של המשפחה שלנו.

2 תגובות:

  1. מאמר אינפורמטיבי מאד. ממליצה לקרוא על טיפים לרישום והעברת זכויות על נכסים פרטיים: goo.gl/VnYOTU

    השבמחק